vrijdag 25 juli 2014

Luchtmachtdagen 2014


Hier het tweede deel van mijn opnames van de Luchtmachtdagen op vliegbasis Gilze-Rijen.
Op vrijdag 20 Juni waren mijn vrouw en ik aanwezig op deze fantastische dag. We waren daar getuige van diverse spectaculaire vliegshows. Ook op de grond was genoeg te doen en kon je onder andere een flink aantal vliegtuigen bewonderen. Kortom genoeg om te fotograferen.





















 
Ook was er een luchtballon van de Koninklijke Luchtmacht. Deze hadden ze een flink gedeelte vol geblazen. Kinderen mochten toen in de ruimte van de ballon, uiteraard wel op hun sokken.
Dit gaf natuurlijk een fantastisch beeld om die kleine kinderen zo door die ballon te zien springen.






Bedankt voor de reacties op mijn vorige foto's!!

20 opmerkingen:

  1. Mooie opnames Marco. Ik wist niet dat heli's ook in formaties stunten! Buiten de vliegtuigen vind ik foto 24 ook heel mooi van kleur en dat jochie op de voorgrond.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Air shows are always impressive. I managed to see them only on TV. Nice pictures, Marco.
    And from Russia were airplanes or helicopters?
    ******************
    Авиационные шоу всегда впечатляют. Мне их удавалось смотреть только по телевизору. Хорошие фотографии, Marco.
    А из России были самолеты или вертолеты?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's van deze vliegshow Marco.
    Mooi om te zien dat de helis ook in formatie vliegen.
    De ballon is ook prachtig, met het kind er voor kan je pas goed zien hoe groot zo'n ballon is.
    Fijn weekend,
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Marco,
    marvelous photos of all these flying stuff. I like the colors of the balloons and the symmetrie in the flight.
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Marco,
    wat een mooie foto's.
    ik kan zien dat je genoten hebt.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marco bonjour et merci pour ces délicieuses photos
    c'est tellement beau et géant je trouve aussi
    bisou

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow!!Soo nice what some aircrafts!!specially like the seventh photo!Reminds me of Balck Hawk Down!

    Very good photography Marco!Wish you and wife still a great summertime :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Un excelente reportaje, las fotos estupendas. Enhorabuena.
    Visita mi blog: http://misojosasiloven.blogspot.com.es/

    Un saludo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Здорово! Особенно понравилась фотография с вертолетами, пролетающими между друг другом! Никогда не присутствовала на таком празднике... Спасибо, Марко!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig mooi deze aktiefoto,s maar de foto,s van de kinderen in de ballon zijn wel heel speciaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ziet er gaaf uit Marco
    mooie foto's.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook dit is een hele mooie serie Marco.
    Pracht gezicht al die vliegtuigen, foto nr 10 is favoriet bij mij.
    Uitvergroten en aan de muur hangen ;-)))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. a sequence of moving pictures.

    really like

    kiss kiss

    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi, dearest Marco,
    Great shots again. And they remind me of our trip to the U.S., where we flew by helicopter over the Grand Canyon and there was a Balloon Regatta in Page!
    Gorgeous!
    Recently I wanted to give you a hint, because I posted again photos of animals - but then I thought, maybe you're on vacation. Any case, I'll send you today the links, because I think that may interest you more than my current posting ;o))
    http://rostrose.blogspot.co.at/2014/07/auf-der-hirsch-pirsch.html
    http://rostrose.blogspot.co.at/2014/07/auf-der-wolfs-pirsch.html
    Hugs & best wishes from Austria,
    Traude

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook dit is weer een mooie serie, Marco. Het lijkt me toch een hele belevenis om er bij te zijn. Hoewel ik al je foto's weer geweldig vind, vind ik het laatste deel met de ballon het meest spectaculair. Vooral je één na laatste foto. Wat een bijna buitenaards beeld geeft dit. Heel goed gedaan. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi Marco,
    Dat zijn weer super gave foto's.
    Groetjes Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Marco,

    ik vind het gewoon heel knap zoals jij deze mooie en toch ook machtige machines hebt weten vast te leggen. Waar ik me over verbaasde was dat ik ook heli's zag die in formatie vlogen en ik kan me niet heugen dit ooit eerder gezien te hebben.
    Prachtige platen, helder en scherp en schitterend van kleur. Mijn complimenten.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow! Marco those pics inside the balloon are totally fantastic!!! Very kind of the pilots to let you in!

    I saw your market!! It is a juge porject indeed! Now you will have many many pics to bring us! I am curious to see how it will go!

    BeantwoordenVerwijderen